torstai 15. syyskuuta 2016

Yrittäjyyden kulmakivi

Ole hip, pysy tahdissa, pysy hereillä. Tarkkaile. Ole ystävällinen, et koskaan tiedä mikä ovi avaa minkäkin mahdollisuuden.
Hieman vajaa 2,5 vuotta yrittäjyyttä takana, olen hirmuisen tyytyväinen aikaansaannokseen ja täydellisen ylpeä itsestäni.


Mutta väsy meinasi iskeä tai rehellisesti sanoen iskikin. Ne päivät, oikeastaan viikot ja kuukaudet kun teit vain töitä, seitsemän päivää viikossa, joka päivä aamuseitsemästä iltayhdeksään, jopa yhteentoista, käyden vain kotona nukkumassa, alkoi näkyä. Alkoi näkyä siinä että tulosta tuli - mutta väsykin iski.

Olen pitkään jo halunnut palata takaisin blogin pariin, ei vaan just nyt oo ollut aikaa - eikä sen puoleen inspiraatiotakaan kirjoittaa. Se on iso asia, että kirjoitat fiilikset ylös tai mitä tahansa ikinä sitten rustaatkaan, täytyy siihen olla aikaa ja jaksamista. Mikäli sen tekee toisella kädellä ilman todellista ajatusta, ei se homma vaan skulaa.

Hommat on muuttunu tän vuoden aikana ihan törkeen hullusti. Mun koti on taas koti (sekasorron koti), töitä ei siellä tehdä, paitsi paperi- ja tietokonehommat mutta nekin on haaveissa siirtää työhuoneelle. Työhuone on ollut mitä ihanin asia, mitä oon keksinyt koska nyt mun kaksio on taas kokonaan mun koti ja tässä oon todennu että vähän pienemmälläkin kuin 60 neliöllä pärjäis.

Elokuussa aloitti palkattu työntekijä. Susanna on ollut ihan mielettömän ja jopa korvaamattoman arvokas, työskentely esimiehenä ei ole tuntunut hassummalta ja iloisin mielin 1,5 kuukauden jälkeen sanon että työhuoneen siirtämisen jälkeen, fiksuin ratkaisu oli palkata työntekijä.
Joulu on tulossa ja kaikki kiireet vasta edessä, kesäsesonki loppus ja nyt olen pystynyt ottamaan iisisti tämän viikon, ilman stressiä että ilman mua pärjätään muutama tunti.

Yrittäjyydessä mahtavinta on se, että sä oot oikeesti oman elämäsi herra. Sä päätät mitä teet, jos vaan sussa on kanttia päättää. Sekin oikeasti vaatii aikamoista rohkeutta että sä teet just sitä minkä sä oot ihan itse päättänyt tehdä.
Aina löytyy neuvojia, asiantuntijoita, kokeneita yrittäjiä, mutta kukaan ei tunne sua ja sun liiketoimintaa, puhumattakaan asiakkaista, yhtä hyvin kuin sinä itse. Ja mä ainakin toivon, että voin tarjota just sitä mitä meidänkin asiakkaat kaipaa: Ehkä maailman ihanimpia laukkuja mainiolla asiakaspalvelulla 💜

'

Ihaninta on se että tietää antaneensa kaikkensa, tehneensä parhaansa ja siitä on osoituksena kiitos asiakkaalta. Ja se on kaikista paras kiitos mitä yrittäjä voi saada. 💜

Kiitos! 💜

💜 :llä Mirka

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti