keskiviikko 18. kesäkuuta 2014

Dia de los muertos ja muut meksikaanijäsenet

Kuten Cosechan alusta alkaen minulle on ollut hurjan selvää, että espanjan kieli on ollut tärkeässä asemassa elämässäni. Onhan se apulaiseni toinen äidinkieli. Ite puhun auttavasti espanjaa, mutta opin koko ajan enemmän ja osaan perusasioita hoitaa espanjan kielellä, kuten kaupassa käynnin yms. pientä small talkia.
En pysy kuitenkaan kärryllä espanjaa sujuvasti puhuvien kesken, mutta jos joku nyt juurta jaksaen jaksaa selittää selkeästi asiat minulle, saatan ymmärtää mistä on kyse.
Minulla on ollut kunnianhimoinen tavoite opiskella ja kerrata viime vuoden opinnot tässä kesällä, mutta en ole saanut aikaiseksi ja tällä hetkellä ei ole edes harmainta aavistusta missä meidän oppikirjat mahtaa fyysisesti sijaita. No syksyllä kuitenkin paluu sorvin ääreen kouluun!

Toinen mitä olen jo pitkään halunnut tehdä, on tuoda vähän erikoisempaa kangasta Suomeen. Tämä haave toteutui jo viime kesänä, 4 metrin verran värikästä pöllöä, mutta pientähän se vasta oli.
Apulaiseni oli toitoittanut minulle, että ota valikoimaan astetta rokimpaa kangasta, kyllä sitä menee!
Vaikka syvällä sisimmässäni rakastan rockia ja heviä, se ei näy ulospäin. Rakastan värejä, pukeudun mieluusti värikkäisiin luomuksiin, inhoan mustaa ja väritöntä pukeutumistyyliä (paitsi kunnes löysin uuden mustan lempihupparin!!!)

No löysin sitten kaiveltua netissä erään kangastoimittajan englannista. Hänellä oli meksikolaistyylisiä kankaita myynnissä. Tilasin oitis kolmea kangasta. Viikko meni, että tilaus pompsahti luukusta sisään.
Kankaat hurmasivat heti ihmiset. Ja veivät munkin sydämen.

Näin pääsi kasvamaan pieni meksikaaniryhmä Cosechan puotiin.
(Ja cosecha sananahan tarkoittaa espanjan kielellä satoa :D)

Kukkarokäsväskyt 79,00 €
Kukkarokäsväskyt puodissa(KLIK!)
¡Ay caramba! on ensi viikolle asti ainokainen meksikaaniperheen jäsenistä, josta on tehty kukkarolaukku. Ois muistakin, mutta kun kehykset ovat out of stock!
Kukkarolaukku 49 € 
Kukkarolaukut puodissa(KLIK!) 

Monikäyttöiset Suorat sekä Tuhdit 17 €
Kukkarot puodissa(KLIK!)
 
Kännybägit™ 17 €
Kännybägit™ puodissa(KLIK!)

Mun suosikkeja on kyl ehdottomasti Dia de los muertos -kuosi, mutta ei toi ¡Ay caramba! .kuosikaan kylmäksi jätä.
Mikä on sun suosikki?

♥:llä Mirka

2 kommenttia:

  1. Pääkallokuvioinen vetoaa jopa minuun! Olen yllättynyt siitä, sillä en yleensä ikinä tykkää pääkalloista. :)

    VastaaPoista
  2. Mä tykkään siitä kun siinä on väriä! Se ei oo sellanen tylsä, yksinkertainen pääkallokuosi kuten normaalisti! :D

    VastaaPoista