keskiviikko 29. tammikuuta 2014

Sadonkorjuun kasvot

En aina vieläkään tajua herätessäni, että työllistän itse itseni. Joskus tuntuu hullunkuriselta, että saan ihan oikeasti leipäni siitä, että teen jotain mitä rakastan. Se on hupsua, kun katsoo vierestä kuinka moni änkeää itsensä aamulla autoon tai bussiin itsensä ja vääntäytyy väkisin työpaikkaan, josta ei välitä tuon tippaakaan ja kuinka onnellinen olo tulee siitä, että herätessäni voin tehdä asiat hitaasti, istua hetken aikaa koneella, siinä puolen päivän kieppeillä lähteä hoitamaan asioita tai avata työhuoneen oven.
Se on onnea se.

Mutta tässä tulin miettineeksi asiaa, jonka nimi on yrityksen kasvot.
Halusin blogin alusta alkaen sellaiseksi, että voin siellä pölistä ajatuksia, mutta aika pitkälle se on valitettavasti yhä sitä, että saatan kirjoittaa sivullisenkin tekstiä, kunnes pyyhin sen koska en koe että voin julkaista sitä sellaisenaan, mutta kuitenkin haluan blogin aiheiden liittyvän pääsääntöisesti siihen mitä minä teen Cosechan kanssa. Teenkö sitten uusia tuotteita, mietinkö tuotteen hinnoittelua, jälleenmyyntiä, markkinointia.
Haluaisin, että Cosechalla on kasvot ja ne kasvot on minun kasvot, koska minähän olen tämän takana.

Sen takia mietinkin usein tässä, että ollaanko me pienet verkkokauppiaat usein vain kirjainhelinää asiakkaalle, joka ei tunne muuta kuin sen, että haluaa syystä X ostaa juuri sinulta jotain. Oli se sitten tarve matkapuhelimen laturille taikka kukkaruukulle. Kuitenkin jotenkin soisin, että etenkin tällä luovalla alalla, kun omaa kädenjälkeään myy, että asiakkaat tuntevat sen joka sen tuotteen tekee.

Kuitenkin olen aina alusta asti halunnut tuoda asiakkaalle niin tapahtumissa, kotikutsuilla kuin Facebookissa ja verkkopuodissa tietoon, että kuka hänelle ompelee. En halua, että puhun "me" muodossa jos puhun suoraan asiakkaalle, koska kuka on "me" tai kuka on "Cosecha"?
Se olen minä, Mirka. Minä joka olen löytänyt unelmani.

Ja ei, en ole oikeasti mustatukkainen.
Kyseessä oli ihanat Halloween-pippalot marraskuussa!  
Tässä tullaankin siihen ajatuskohtaan, että mitä varten haluan pitää blogia, mitä hyötyä siitä voisi olla minun asiakkaille? Ehdottomasti se, että asiakkaan luottamus on tyytyväisyyden ohessa minulle tärkein asia. Se, että asiakas valitsee juuri minut tekemään jotain ihanaa itselleen tai lahjaksi, kun maailmassa on miljoonia ihmisiä, jotka voisivat tehdä saman asian.
En halua blogin olevan vain markkinointikanava, jossa pölisen itseksekseni ja mainostan uutuustuotteita. (Vaikkakin kyllä ihan varmasti täällä niistä kerron, saahan täällä niistä kerrottua ja esiteltyä huomattavasti pidemmän kaavan mukaan kuin vain esimerkiksi Facebookissa.)

Syy tälle on se, ettei tämä ole vain työni, tämä on minun koko elämäni ja jos Cosecha menee katolleen, menee koko minun elämänikin siinä samassa. Eli ei ole millään tavalla yhden tekevää, jos asiakas ei olekaan tyytyväinen.

♥ Kiitos ♥ 

Psst... Jos mietit mitä tuo Sadonkorjuun kasvot tarkoittaa, niin se juontuu Cosechan nimestä. Cosecha on espanjan kieltä ja tarkoittaa satoa ja sadonkorjuuta. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti