keskiviikko 27. helmikuuta 2013

Kantispäivät 27.2.-3.3.2013

Kun verkkopuoti muutti uuteen kotiin, oli uudessa ympäristössä mahdollisuus hinnoitella tuotteet tietyille asiakasryhmille. No nyt on sitten ensimmäistä kertaa KANTISPÄIVÄT!
Kantispäivillä, jotka alkavat tänään keskiviikkona ja jatkuvat aina sunnuntaille, on tupa täynnä tarjouksia. Kännykkäpusseja, laukkuja ja kukkaroita... Ties mitä jännää. ;)

Nyt kannattaa klikata ittensä Cosechan verkkopuotiin ja rekisteröityä, ellei jo tunnuksia ole etukäteen ja käyttää nuo upeat tarjoukset hyväksi. :)


Ja vielä koko 5 päivän ajan, kaikki yli 25 euron ostokset ILMAN TOIMITUSKULUJA Suomeen ja yli 50 euron ostoksiin 5 euron lahjakortti ja 100 euron ostoksiin 10 euron lahjakortti... ;)

Tervetuloa ostoksille Cosechan verkkopuotiin! :)

maanantai 18. helmikuuta 2013

Talven tilaustöitä

Otan myös tilauksesta vastaan erilaisia töitä. Ne ovat yleensä pieniä kännykkäpusseja, kukkaroita ja / tai laukkuja. Tällä hetkellä teen hyvin vähän kuitenkin sairauden takia tilaustöitä, mutta kyllä tarvittaessa teen toki. :) Tässä on nyt talven mittaan muutamia tehtyjä töitä.

 UPEASTA (ja varastosta loppuneesta) retrokankaasta valmistettu kännylläpussi älypuhelimelle. Ilman hakasta, mutta lenkillisenä kuitenkin :)

 Miehelle lahjaksi tehty mustasta puuvilla isolle älypuhelimelle kännykkäpussi. Sisällä mustaa fleeceä pehmukkeena. Sinänsä ihan perusmalli, ei kaavamuutoksia, tuota väriä ei vain ole yleisessä myynnissä. ;)

 Palloksi valmistettu laukku keinonahasta, ei todellakaan mikää helppo työ, mutta tuli siitä pyöreä ja sellainen kuin asiakas halusi. Kuva ei todellakaan tee oikeutta tälle yksilölle :/

 Siskontytölle tonttupajalta ihanaisesta myyräkankaista valmistettu pikkulaukku sekä kukkaro. Oli ihana seurata vierestä, kun tuohon yhdistettiin vielä Myyrä-kirja. Tyttö oli onnesta soikeana


Uusin tilaustyö, jossa asiakas tahtoi kännykkäpussin ihanaisesta retro-omppukankaasta. Valmistettiin  asiakkaan antamien mittojen mukaan. Laukun toinen puoli tummanruskeaa kangasta (juuri retro-omppuun sopivaa), samoin kuin säädettävä hihna. Sisällä kännykkälle tasku sekä avaimille renksu, joten pysyvät tietyssä paikassa nuo avaimet. (Kuvassa kun pussiin voi kurkistaa sisälle on nuo nauhat vain leikattu kuvankäsittelyohjelmalla pois, eivät siis lopu tuolla tavalla yhtäkkiä normaalisti ;) )

perjantai 8. helmikuuta 2013

Asiakaspalvelun loistoa

Sain toissapäivänä noin varttia yli neljä puhelun tuntemattomasta numerosta. Vastaan kaikkiin puheluihin, jotka tulevat puhelimeen, koska siihen on yhdistetty myös puhelut toisesta puhelimesta. 

Siinä vaiheessa, kun kuulin että soittaja oli Tomi lehtitalosta, mielessäni huusi jo avoimin huulin: "EI, EI, EI! Miksi mä meninkään vastaamaan?!".


Kuitenkin puhelun loputtuani minun oli pakko mennä kertomaan kyseisestä puhelusta. Se oli nimittäin kaikkea muuta kuin kammottava, ahdisteleva ja työhönsä kyllästynyt nuori mies. Hän oli iloinen, puhelias ja sitä mitä myyjältä tarvitaan, hän osasi olla hiljaa siinä vaiheessa kun asiakas puhui, ei puhunut päälle, eikä laisinkaan muuttunut kettumaiseksi siinä vaiheessa, kun kieltäydyin tilaamasta lehteä. Hän ymmärsi mitä hain takaa kertoessani miksi lopetin aikaisemmin kyseisen lehden tilauksen ja miksi en halua sitä enää tilata. 

Toivon todella, että hän menestyy alalla ja että hänen työantajansa arvostaa tuollaista työntekijää. Kovin usein tuollaisia tyyppejä ei nimittäin tule vastaan.


Taas sitten toisinpäin kokemus, joka oli kammottava. Sain eräältä turkulaiselta mainosyritykseltä puhelun, jossa myyjä kertoi, että he haluaisivat tarjota minulle hakukone- ja Facebook -mainontaa. Kun kerroin, ettei minulla ole tarvetta, myyjä tulistui, tiuski ja löi luurin korvaan. Harmi, etten saanut ylös, että mistä firmasta kyseinen tyttö soitteli, mutta jäi todella ilkeä maku siitä!
Tai kun käymme lähimmässä isossa kaupassa. Siellä on eräs tiski, jossa on herkkuja, joita ostelemme silloin tällöin. Ne ovat sen verran kalliita herkkuja, ettei niitä voi ostella joka kerta. Mutta jos siellä on se yksi täti, joka saa minulla aina huonon mielen, en osta mitään. Miksi ostaisin myyjältä, joka ei täytä tarpeitani, vaan on ilkeä?


Hänellä on kuitenkin ihan toista maata olevia työkavereita. Eilen olimme taas kuolaamassa siinä tiskillä niitä herkkuja ja jäimme sitten juttelemaan täysin erilaisen myyjätädin kanssa. Juttelimme ruoasta, juustoista, espanjalaisista chorizo -makkaroista. Hänestä jäi hyvä mieli. Emme kuitenkaan tällä kertaa vielä ostaneet mitään, koska meillä oli muita suunnitelmia ruoaksi. Etenimme kaupassa ja päädyimme lihaosastolle. Siellä oli tarjouksessa hevosen jauhelihaa. Mietimme mitä siitä voisi tehdä ja koska nykyaikana ei olla ilman nettiä edes ruokakaupassa, yritimme Googlen kautta löytää ohjeita, mutta niistä löytyvät vastaukset koskivat lähinnä bodarien ruokavaliota.

Ehdotinkin, että menisimme kysymään siltä tädiltä, että tietäisikö hän mitä hevosenlihasta voisi tehdä. Hän kertoi meille, antoi vielä vinkkejä ja mikä parasta: Saimme maistaa paahdettua hevosenlihaa!
Tässä vaiheessa totesin, että nyt sain sen verran hyvää palvelua että nyt muuttui illan ruoka ja ostimme tältä ihanaiselta iltaruokamme.

Hyvä asiakaspalvelukokemus voi siis muuttaa kokonaan ostosten luonteen. En yhtään ihmettele, että kauppakeskus Isossa Omenassa Elä Hättäile-kassa on saanut niin suuren huomion sekä suosion. 
Se on ihan mahtavaa, saa ihan rauhassa hoitaa asiat, eikä kukaan riehu takana taikka edes asiakaspalvelija suutu, jos kestää ja kestää. 
Ja voi olla varma, että kun asiakaskokemus on positiivinen, asiakas palaa todennäköisesti suuremmin asiakkaaksi kuin asiakas, joka on saanut luokatonta palvelua.

tiistai 5. helmikuuta 2013